Dota 2

Z Steam Czech Translation

Přejít na: navigace, hledání

Obsah

Základní pojmy

  • melee = na blízko, ranged = na dálku (nebo i střelec?) (částečně aplikováno) (Canes)
  • Kasárna/y - kterou variantu, vypadá to že obě jsou spis. http://www.ptejteseknihovny.cz/uloziste/aba001/2007-2009/sklonovani-slova-kasarna (benetti32)
    • jsem stejně jako iScrE4m pro kasárnY, a používat to jako slovo pomnožné (či co) (Canes)
  • SCEPTER UPGRADABLE = VYLEPŠITELNÉ AGHANIMEM (iScrE4m, Canes)
  • channeling = vyvolávající? (viz překlad town portalu)
    • ...tohle mi nepřijde to pravé ořechové, třeba mana drain liona se nevyvolává, ale "udržuje". Co to nepřekládat? (Canes)
  • silence - někdo navrhoval umlčení, to je asi nejlepší překlad, šlo by to i nechat, ale pak zase ty patvary... (silencovaná jednotka, silnecnul/silencoval)
    • umlčení se mi zdá jako dobrý překlad, jsem pro. (Canes)
  • stun - omráčení, nebo nechat? Nebráním se ani jednomu, pokud to necháme, bude zase problém se skloňováním atd.
    • jsem pro omráčení, ať máme alespoň nějakou práci s tím překladem (Canes)
  • cooldown - nechal bych (benetti32)
    • Možná bych zkusil přeložit jako "obnovení" - "Kouzlo se obnovuje", "Obnovení: 90/60/30 sekund", je to podle mě dost srozumitelné. (Canes)
  • pierce - prorazit, proniknout, probonout (brnění)

Poznámky iScrE4ma k bodům nademnou: Jsem pro kasárny všude, i u jednotlivých budov, kasárna, ačkoliv to spisovně být může, mi nesedí "Počet zničených kasárna hráčem xyz" ???... SCEPTER UPGRADABLE překládám jako VYLEPŠITELNÉ AGHANIMEM, jedná se o předmět Aghanim's Scepter, nebo jak má přesné jméno... A krátce mu v komunitě říkáme Aghanim... A konečně channeling... Pro todle slovo podle mě nepůjde použít jeden překlad pro všechny případy.

Co takhle channeling nepřekládat? Vyskytuje se to i v WoW, Diablu a určitě mnoha jiných hrách. Pokud s tím někdo nemá zkušenost, tak to jistě brzy pochopí :) (Canes)

  • skloňování Radiant/Dire - měli bysme se konečně domluvit, jestli skloňovat nebo ne. Takže Dirové/Radianti, tým Dirů/Radiantů nebo všude Dire/Radiant? Oboje není úplně ideální, ale přece jenom bych raději skloňoval, bez skloňování jsou ty názvy "napasovaný" do češtiny (Radiant hrdina vs hrdina Radiantů). Kdyžtak připište svoje jméno:
    • Skloňovat: benetti32, iScrE4m , tom.g
    • Neskloňovat: Kosak (ale nebráním se kompromisu), Canes
      • Uzavíráme hlasování, SKLOŇUJEME Radianti/Dirové (ale to dirové zní hrozně :D), v případě že s iscreamem zaznamenáme negativní feedback, není problém to změnit.
        • A nebylo by méně divné, a snad i gramaticky správnější psát "Direové" ? (tom.g) Jako že on je "Dire", patří k "Direům" a tak?
          • Direům je podle mě krkolomné, přece jenom Dirům se vyslovuje líp, a člověka to napadne jako první. Jinak jak by se to vyslovovalo? "Dajreům" nebo porád "dirům"? (benetti32)
            • Tak já to vidím na podobné označení jako Tory. Těm se v češtině taky říká "Toryové". Jde o to, že to "e" tam není koncovka, i když je to samohláska, ale část kořene slova. Mě osobně zní teda Direům správněji než Dirům, když je to od slova Dire. :) (tom.g)
        • Když už překládáme, tak Dirům. Direům se mi nelíbí, vypadá to divně. K tématu jsem našel zajímavý článek [[1]]. Dá se shrnout, že pokud se na konci -e vyslovuje, také se s -e skloňuje. Pokud se ale nevyslovuje, při skloňování se vynechává. Teď jen jestli Dire čtete jako [dajr] nebo [dire], potom je buď k Dirům [dajrům] nebo direům [direům]. Podle mě je slovo očividně anglické, proto se ho tak budou lidi snažit číst, takže [dajr] a skloňovat bez -e. (Canes)

Návod k překladu

  • Originální DotA s českým překladem, doporučuji kontrolovat některé krkolomné věty s tímto překladem, jsou tam řešeny velmi dobře. (by Kosak)
  • Tykání/Vykání - v nastavení hry se vyká, uvnitř hry se tyká? Je nějaký schválený postup? (tom.g)
    • Tykame (by Kosak)

Co nepřekládat

  • Jména hrdinů
  • Skilly hrdinů
  • Názvy a ability itemů
  • Názvy orb efektů a buff placerů, jako Lifesteal, Desolate, Mana Burn a další

(by Kosak)

  • Názvy creepů

(Canes podle doty 1)

  • Stringy obsahující $ (+$armor, +$mana atd...)

Komenty

  • Dota 2 se nám už rozjela, tak zde postupně přidávejte vaše nápady, postřehy a výrazy. PS: Pokud někdo umíte wiki formátování, tak se dobrovolně přihlaste, chtělo by to trošku upravit, ať tu nemáme jenom odrážky :D benetti32 6. 10. 2011, 20:27 (CEST)
  • Speciálně pro Irču: Já být mod tak s tebe udělám sekanou :D (‘BotuloToxin™’)
  • Speciálně pro Botula: Už jsem mod, tak se těš, udělám z tebe něco horšího ('Irča')
  • The Radiant a The Dire jsou to jména frakcí... samozřejmě bez členu... Irčo nedávej 3 návrhy, podle mě bude nejlepší používat pády. (‘BotuloToxin™’)
  • Musíme prodiskutovat jak půjdeme na překládání režimů, mají totiž specifický význam a je nemožné je funkčně přeložit. (by Kosak)
    • Režimy myslíš jako módy All Pick apod? A kde diskutovat? Co takhle nějaká FB skupina [2]? Předpokládám, že tam jsou všichni a nemají problém s identitou. :) Je to myslím vhodnější platforma než editace wiki případně komentáře na Steam skupině...(Canes)
    • Mě příjde že je máme přeložené téměř dokonale, co konkrétně ti na momentálních překladech vadí? (krom toho že nemám schválený výběr Kapitánů...) (iScrE4m)
    • Například random draft (pro ty co maji zkusenosti s dotou) se nedá věcně přeložit jako náhodný výběr (nebo ekvivalent) (by Kosak)
      • Výběr z náhodných mi zní v pohodě, jedinej problém je že se to tam moc nevejde. (iSc) no treba prave proto
      • Co takhle náhodný draft? Já třeba slovu draft rozuměl už v 8 letech z hokejových kartiček a NHL. :) Myslíte, že by to pochopili i jiní? (Canes)
  • Bere se za součást jména hrdiny i přívlastek? Uvedu příklad: (Pudge the) Butcher - smím napsat "řezník" nebo to nemám překládat? (Tomires)
    • V originální dotě měl vždycky hrdina obecný název a jméno. Jak tak koukám po Dotě 2, tak ve hře nic takovýho nevidím. Asi bych všechny další názvy hrdinů překládal. (Canes)
    • Za mě ne, jména i přívlastky hrdinů bych nechal na pokoji, jsou to všechno mezinárodně používané pojmy a jejich překlad by byl matoucí. (by Kosak)